شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

اجرای طرح امانت کتاب در مدارس شمیرانات

طرح امانت كتاب

به همت کتابدار کتابخانه‌ عمومی شهید باهنر شهرستان شمیرانات طرح امانت کتاب در مدارس این شهرستان اجرا شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، مژگان داداشی، کتابدار کتابخانه‌ عمومی شهید باهنر شهرستان شمیرانات با اعلام این خبر افزود: این طرح تاکنون در ۶ مرحله اجرا شده است. در این طرح، کتابدار ضمن حضور در مدرسه دکتر حسابی، نسبت به امانت کتب درخواستی دانش‌آموزان اقدام می‌کند.  

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش‌آموزان با ‌فعالیت‌های کتابخانه و همچنین تشویق آن‌ها به کتابخوانی و ارتقاء فرهنگ مطالعه ذکر کرد و گفت: در هر دوره از این طرح تعداد ۵۰ عنوان کتاب به ده کتابدار مدرسه که از بین دانش‌آموزان انتخاب شده‌اند، داده و آن‌ها کتاب‌ها را به دانش‌آموزان متقاضی امانت می‌دهند. این طرح در بین ۱۰ کلاس ۳۰ نفره اجرا و تقریبا ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان در این طرح شرکت می‌کنند؛ کتاب‌ها به‌صورت چرخشی بین دانش‌آموزان مبادله خواهد شد.

داداشی ادامه داد: تا کنون ۶ مرحله از این طرح اجرا شده و ۳۰۰ کتاب در اختیار ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه دکتر حسابی قرار گرفته‌است.

وی نقطه قوت این طرح را تعامل خوب بین کتابخانه شهید باهنر و مدیران و معلمین مدرسه دکتر حسابی دانست و با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در اجرای این طرح، گفت: با توجه به پایان فصل مدارس، ادامه این طرح از مهر سال جاری و با آغاز مجدد مدارس اجرا خواهد شد.